گوگل ادز یا گوگل ادوردز چیست؟ صفر تا صد گوگل ادز

گوگل ادز یا گوگل ادوردز چیست؟ صفر تا صد گوگل ادز

در بحث دنیای اینترنت از جمله تبلیغات و فرصت های گسترده آنلاین که برای هر بازاریاب و کاربر تعیین شده، گفتنی های فراوانی وجود دارد. تبلیغات آنلاین تعامل موثر و امکان شناخت بهتر مشتری، گزارش دقیق نتایج تبلیغات و غیره را به همراه دارد.

در واقع می توان گفت یکی از مهم ترین مزایای تبلیغات آنلاین توانایی تبلیغ کنندگان برای ارائه تبلیغات هدفمند به مخاطبانشان است.

هدف اصلی که پیش روی تبلیغ کنندگان امروز قرار دارد، دستیابی به مشتریان مناسب و مرتبط در زمان مناسب است. از این نظر، برنامه تبلیغاتی  Google Ads به افراد کمک می کند تا به طور آنلاین از طریق اینترنت به کاربران دسترسی پیدا کنند. علاوه بر این، امکان ارائه راه حل های مشخص و مفید را به مشتریان بالقوه می دهد.

اکنون آماده هستید تا به همراه هم مروری ویژه و کامل بر Google Ads داشته باشیم و به صورت رایگان از راهنمای Google Ads استفاده کنیم؟ آیا میخواهید از Google Ads کمک بگیرید؟ پس همراه ما باشید تا بیشتر در این زمینه با شما صحبت کنیم.

Google Ads چیست؟

Google Ads برنامه تبلیغات آنلاین Google است و به کاربران و شرکت ها این امکان را می دهد تا به تبلیغ و جلب مخاطبان علاقه مند به محصولات و خدمات خود در شبکه جستجوی Google بپردازند.

درست مثل دنیای بازاریابی واسطه ای که تبلیغ کنندگان در Google Ads فقط به ازای هر تبلیغ هزینه پرداخت می کنند.

در واقع AdWords یک رویکرد تبلیغاتی گوگل است که به کاربران اجازه می دهد از طریق خدمات اینترنتی و سایر وب سایت ها به بازارهای آنلاین دسترسی داشته باشند.

این آگهی ها با توجه به جستجوی کلمات کلیدی و عبارات مرتبط با کالا یا خدمات توسط کاربر، به عنوان یک تبلیغات متنی یا گرافیکی در وب سایت ارائه می شود. در Google.com، تبلیغات AdWords اغلب در موقعیت های تعریف شده در سمت راست بالای صفحه نتایج جستجو نمایش داده می شوند.

برای حساب AdWords خود، می توانید کلمات کلیدی مربوط به برند، کالاها، خدمات و صنعت خود را انتخاب کنید. وقتی کاربران این عبارات را جستجو می کنند، تبلیغ شما را می بینند.

شما فقط زمانی هزینه پرداخت می کنید که کاربر روی تبلیغ شما کلیک کرده و از وب سایت شما بازدید کند یا با استفاده از “کلیک برای تماس” با کسب و کار شما ارتباط برقرار کند.

Google Ads چیست؟

حالا بیاید بررسی کنیم که چگونه این پرداخت انجام می شود؟

خیلی ساده است! وقتی کسی آگهی را کلیک می کند، از وبسایتی بازدید می کند، ویدیویی را در YouTube مشاهده می کند. به عبارت دیگر، هنگامی که تبلیغ سایتی موفقیت آمیز است.

با استفاده از تبلیغات جستجوی متنی، تبلیغات نمایش گرافیکی، تبلیغات ویدیویی YouTube یا تبلیغات موبایلی درون برنامه ای، تبلیغ کنندگان می توانند با پرداخت هزینه های متفاوت به Google با توجه به معیارها به مخاطبان مورد نظر خود توسط Google Ads دسترسی پیدا کنند تا تبلیغات آن ها را در بالای سایت یعنی صفحه نتایج جستجو یا در وبسایت های دیگر در شبکه های Google نمایش بدهد.

تنظیمات و ساختار حساب گوگل ادز

درست مثل هر سیستم عامل دیگر، حساب Google Ads ساختار خاصی دارد که هر تبلیغ دهنده ای برای تبلیغات موثر و موفق باید با آن آشنا شود.

بالاترین مرتبه، سطح حساب است که تبلیغ کنندگان می توانند اطلاعات صورتحساب و محدوده زمانی را به دلخواه خود تنظیم کنند. هر گروه تبلیغاتی، حساب کاربری متفاوت دارد.

در مورد گروه های تبلیغاتی می توان گفت که شامل تبلیغات و معیارهای خاص هدف گذاری مانند کلمات کلیدی، مخاطبان، علایق و غیره هستند. حتی یک ابزار کلمه کلیدی Google Ads وجود دارد که با نام  Google Ads Keyword Planner نیز شناخته می شود که می توانید در هر لحظه از آن استفاده کنید!

برای راه اندازی حساب در Google Ads، تبلیغ کننده باید از آدرس ایمیل و رمز عبور استفاده کند. ورود به سیستم Google Ads بسیار ساده است. از مهم ترین شرایط ایجاد حساب کاربری این است که آدرس ایمیل باید یک حساب Google (ثبت شده در Gmail) باشد.

یک ویژگی برجسته این است که از این حساب Gmail می توان برای ورود به همه صفحات Google از جمله تبلیغات استفاده کرد. در واقع ورود به Google Ads بسیار ساده است.

در ضمن باید توجه داشته باشید که اگر یک بار با یک حساب Google ورود کنید دیگر نمی توانید از همان ایمیل برای هر حساب جدید Google و محصول دیگر استفاده کنید. این به این معنی است که اگر انتظار این را دارید که با یک ایمیل چند حساب Ads را مدیریت کنید امکان پذیر نیست!

در آن حالت شما مجبورید یک حساب گوگل جدید باز کرده و سپس باید محدوده زمانی و جزئیات صورت حساب خود را دوباره تنظیم کنید. محدوده زمانی و تنظیمات صورت حساب فقط یک بار قابل تغییر است.

چاره کار چیست؟ توصیه می شود هنگام ایجاد حساب کاربری خود به جزئیات توجه بیشتری داشته باشید. در کل، تبلیغ کنندگان می توانند بین پرداخت دستی و خودکار یکی را انتخاب کرده و یا از کارت اعتباری استفاده کنند.

پرداخت دستی و خودکار در Google Ads به چه صورت است؟

پرداخت دستی راهی برای پیش پرداخت تبلیغات Google Ads است. به طور مثال اگر تبلیغ دهنده تصمیم به پرداخت مبلغی داشته باشد، در هر بار هزینه کمیسیون از این مبلغ کسر می شود ولی با پرداخت خودکار، هزینه تبلیغ پس از نمایش تبلیغات در پایان دوره یا هر 30 روز یک بار پس از آخرین شارژ، به طور خودکار کسر می شوند.

پرداخت دستی و خودکار در Google Ads به چه صورت است؟

نحوه عملکرد Google Ads به چه شکل است؟

تا این قسمت از آموزش را به خوبی پیش بردیم، اما کمی صبر کنید قبل از اینکه به ادامه آموزش بپردازیم و شما به یکسری اسرار پلتفرم آگاه شوید و چگونگی ایجاد اولین حساب تبلیغاتی آنلاین خود بیاموزید، چند نکته مهم را باید در نظر بگیرید:

پونز 2اکنون برخی از معیارها و عوامل مرتبط با Google Ads و همچنین اصول دو شبکه اصلی را بررسی خواهیم کرد:

جستجوی Google

شبکه نمایش Google

پونز 2بیایید ابتدا با شبکه جستجوی Google شروع کنیم:

اگر بخواهیم Google Ads را با یک کلمه توصیف کنیم، می توان از آن به عنوان مزایده نام برد. بیایید تصور کنیم که در حال جستجوی کلمه آیفون در Google هستید.

هنگام جستجوی مطالب مد نظر در Google، بیشتر مواقع اغلب لینک های واقع در بالا و پایین صفحات اول و دوم وب موتور جستجو را بررسی می کنید. برای اینکه این تبلیغات نشان داده شوند، اولین کاری که تبلیغ کنندگان باید انجام دهند این است که کلمات کلیدی مشابه را در Google Ads وارد کنند.

طبق مثالی که در بالا به آن اشاره شد، اکنون ما می خواهیم به کلمات کلیدی iPhone و کلمات کلیدی که به هر طریقی با آن مرتبط هستند اشاره کنیم.

اکنون شما باید این کلمه را در نوار جستجوی Google تایپ کنید. هنگامی که بر روی جستجو کلیک کنید، Google شروع به جستجو از طریق تمام تبلیغ کنندگانی می کند که کلمه کلیدی iPhone  و کلمات مشابه را در تبلیغات گنجانده اند.

شاید این سوال برای همه پیش بیاید که عکس های آیفون که در بالای تبلیغات نمایش داده می شوند چیست؟ به آنها تبلیغات خرید گفته می شود که در جستجوی سریع Google نمایش داده می شوند.

کلمات کلیدی: برای اینکه تبلیغات در Google نشان داده شوند، موتور جستجو برخی معیارها را در نظر می گیرد.

معیارهای مد نظر Google کدام ها هستند؟

معیارهای مد نظر Google کدام ها هستند؟

اگر نمی دانید Google برای نمایش تبلیغات در Google Ads کدام معیارها را در نظر می گیرد، با ما همراه باشید تا همه آنها را بررسی کنیم!

هزینه هر کلیک (CPC)

هنگامی که تبلیغ کنندگان کلمات کلیدی را در صفحه خود وارد می کنند، باید تصمیم بگیرند که وقتی کاربران روی تبلیغات کلیک می کنند، چه مقدار هزینه در ازای آن پرداخت شود. با در نظر گرفتن رقابت و حداکثر مبلغی که تبلیغ کنندگان تمایل دارند، Google تبلیغات را در صفحه وب قرار می دهد.

رتبه تبلیغات

پونز 2رتبه مسئول مکان و موقعیتی است که تبلیغات شما در صفحه نتایج جستجوی Google قرار دارد که به دو عامل بستگی دارد:

شماره حداکثر پیشنهاد شما برای کلمه کلیدی خاص (حداکثر CPC که تبلیغ کننده برای کلمات کلیدی خود انتخاب می کند)

شماره دیگر معیار بسیار مهم به نام امتیاز کیفیت

امتیاز کیفیت Google Ads

اول و آخر تبلیغات همین است. به معنای ارتباط صفحه فرود و تبلیغات شما با کلمات کلیدی انتخابی شماست. امتیاز در مقیاس 1-10 محاسبه می شود که در واقع 10/10 به معنای دریافت کلمات کلیدی با بهترین عملکرد است. چگونه نمره کیفیت را تعیین کنیم؟

پونز 2بیایید نگاهی به سه عامل مهم در این زمینه بیندازیم :

قبل از اینکه تعریفی در مورد نرخ هر کیلیک (CTR) داشته باشیم، بهتر است ابتدا به بررسی خود CTR بپردازیم.

CTR معیاری است که مشخص می کند اغلب چه زمانی کاربران تبلیغات شما را مشاهده می کنند که در نهایت منجر به کیلیک کردن می شود و همچنین عملکرد واقعی کلمات کلیدی و تاثیر آن ها در تبلیغات شما را اندازه گیری می کند.

فرمول محاسبه CTR ساده است، تعداد کل کلیک ها تقسیم بر تعداد دفعات کیلیک در 100. اگر آگهی شما 20 کلیک داشته و 5000 بار نمایش داده شده است.

پونز 2CTR این تبلیغ چیزی شبیه به این است:

20/5000 = 0.4٪ CTR

نرخ کلیک با خود CTR ارتباط نزدیک دارد. با این روش گوگل میزان احتمال مشاهده بازدیدکنندگان از تبلیغات هنگام نمایش یک کلمه کلیدی خاص را اندازه گیری می کند.

هنگام محاسبه CTR ، Google داده های کلمات کلیدی (میزان عملکرد آن ها) را براساس موقعیت تبلیغات شما در نظر می گیرد. رتبه بندی نرخ هر کلیک که متغیر پیش بینی شده است و می تواند بالاتر از حد متوسط، متوسط و یا پایین تر از حد متوسط باشد و باید حتما از کلمه کلیدی کاملا مرتبط استفاده شود.

CTR به شما کمک می کند بفهمید که وقتی کاربران به دنبال یک کلمه کلیدی خاص هستند و شما آن کلمه کلیدی را در محتوای خود به کار برده اید احتمال کلیک روی تبلیغات شما افزایش پیدا می کند.

وضعیت پایین تر از حد متوسط به این معنی است که تبلیغ شما نظر هیچ کاربری برای ورد به خود جلب نمی کند.

علاوه بر این، CTR پایین بر امتیاز کیفیت تأثیر منفی می گذارد و این امتیاز منفی باعث بالا رفتن هزینه های سایت شما خواهد شد.

تبلیغات مرتبط

در این مرحله کلمات کلیدی مرتبط به تبلیغات شما متصل می شوند. با این روش شما به راحتی متوجه می شوید که کلمات کلیدی انتخابی شما تا چه اندازه با تبلیغات شما مرتبط هستند.

تبلیغات مرتبط دارای سه وضعیت هستند که این آپشن را اندازه گیری می کنند: کمتر از حد متوسط، متوسط یا بالاتر از حد متوسط.

صفحه فرود

مثال آیفون را به خاطر دارید که در بالا به آن اشاره کردیم؟ فرض کنیم شخصی در گوگل به دنبال کسب اطلاعات در مورد گوشی آیفون است. او آگهی شما را کلیک می کند و وارد صفحه شما می شود که انواع مختلف اطلاعات درمورد آیفون را دریافت کند.

این همان چیزی است که فرد از صفحه ورود شما تجربه می کند. URL های مقصد مربوطه را برای تبلیغات خود تنظیم کنید و سپس کاربران را به سمت محتوای مورد نظر خود سوق دهید. صفحه فرود مستقیماً روی رتبه تبلیغات، CPC و موقعیت شما تأثیر می گذارد.

علاوه بر این در نظر داشته باشید که یک تجربه کاربری ضعیف می تواند تعداد دفعات نمایش تبلیغات شما را کاهش دهد.

Google Display Network

حالا نوبت Google Display Network است! Google Display Network (GDN) دومین بخش اصلی Google است. طبق منابع خارجی، GDN شامل 90٪ از کل کاربران اینترنت است و بیش از 2 میلیون وبسایت در آن موجود است.

بخشی از Google Display Network وبسایت هایی از جمله Google Finance ، Gmail ، Blogger ، YouTube و همچنین سایر وبسایت ها و برنامه های تلفن همراه هستند که شریک Google هستند (وبسایت های Google Ad Sense ، Double-click Ad Exchange و غیره) را شامل می شود.

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، Google Display Network به شما امکان می دهد تبلیغات متنی را به همراه انواع دیگر قالب ها مانند تبلیغات تصویری (تبلیغات بنر)، تبلیغات ویدیو (YouTube) یا رسانه های غنی شاملHTML ، Flash انجام دهید.

نحوه کار Google Display Network به چه صورت است؟

نحوه کار Google Display Network به چه صورت است؟

برخلاف شبکه جستجوی Google ،Google Display Network بیشتر شبیه یک آگاهی دهنده در مورد مارک کالا یا خدمات شما است و مشتری را در مراحل اولیه فرایند خرید جذب می کند.

بیایید فرض کنیم شما می خواهید یک وسیله نقلیه جدید خریداری کنید. در چنین مواقعی اکثر افراد شروع به بررسی قیمت، مدل و بهترین زمان خرید ماشین از طریق اینترنت می کنند.

راه حل صحیح چیست؟

کلمات و عباراتی را که مربوط به محصولات و خدمات شماست در تبلیغات قرار دهید.

پس از آن، Google Display Network شروع به اسکن و بررسی محتوای وبسایت ها که بخشی از GDN است می کند که مربوط به کلمات کلیدی شما هستند. سپس تبلیغات متنی را به مشتریانی که در این موارد جستجو می کنند نشان می دهد.

نوع دیگری از هدف گذاری در Google Display Network موجود است که شما می توانید با استفاده از اطلاعات جمعیتی، علایق و موضوعات، انواع مختلف از مخاطبان را مورد هدف قرار دهید. حتی می توانید در وب سایت های خاص و دلخواه خود تبلیغات را به نمایش بگذارید.

بدون شک می توان گفت نه تنها ویژگی های هدفمند و فوق العاده قدرتمند در شبکه های جستجوی Google Ads و Display در دسترس هستند، بلکه در بسیاری از سیستم عامل های دیگر مانند AdRoll ، Retargeter یا Facebook قابل استفاده هستند.

اکنون نوبت به هدف گذاری مجدد (بازاریابی مجدد Google Ads) می رسد. در واقع از جمله اصول اساسی Google Ads است!

پونز 2این گزینه برای آن دسته از کاربرانی مناسب است که بدون انجام اقدامی از وبسایت تبلیغ دهنده خارج شده اند:

خرید، ثبت نام در خبرنامه یا موارد دیگر. اطلاعات این مخاطبان بر اساس Cookie ID کاربر در لیست های بازاریابی خاصی قرار می گیرد که تبلیغ کننده می تواند در سیستم تبلیغات تنظیم کند.

سیستم Google Ads این اطلاعات را در نظر می گیرد. سپس شروع به نمایش تبلیغات توسط سیستم «یادآوری» به این کاربران در وبسایت های GDN می کند که تصادفا در حال مرور آنها هستند.

سیستم Google Ads

نتیجه گیری

تمام مطالب اشاره شده برای آموزش گوگل ادز خدمتتان ارائه شد. اکنون کامل و شفاف می دانید Google Ads چیست، چگونه کار می کند. با بیش از میلیون ها تبلیغ کننده و تسلط کامل این شرکت بر بازار تبلیغات، Google Ads قصد دارد تا موفقیت شگفت انگیز خود را در سال های آینده نیز حفظ کند.

اگر محصول یا خدمات واقعی می فروشید، اگر از خط مشی های Google AdWord پیروی می کنید و اگر یک برنامه تبلیغاتی عالی و بودجه مناسبی برای شروع دارید، قطعاً می توانید موفق شوید.

مدیریت عالی Google Ads به شما امکان می دهد این کار را شروع کنید و از مزایای آن بهره مند شوید.

در انتها به شما توصیه می کنیم تنها به این مقاله اکتفا نکنید و با بررسی وبلاگ رسمی Google Ads، درباره ابزار پیش نمایش Google Ads، ویرایشگر Google Ads و موارد دیگر بیشتر بیاموزید!

موفق باشید!

دیدگاهتان را بنویسید